bakamedbea.blogg.se

Mitt stora intresse är att baka så i denna blogg kan ni följa mig genom mitt bak, jag ska ge tips och ideer på hur baket blir ännu bättre och framför allt godare! Jag ska även dela med mig av recept och ge tips på bra redskap. Enjoy!

18 års fest

Publicerad 2013-02-10 19:59:00 i Macarons, Prinsesstårta,

I fredags firade vi min bror som fyllde 18 år och då hade jag gjort två prinses tårtor som blev otroligt lyckade och goda, vissa som absolut inte gillar denna typ av tårta älskade den. Alla kom fram och tackade för fantastiska desserter vilket gjorde mig jätte glad, så nu har jag fått en massa beställningar till olika evenemang så jag har beställt visitkort som en marknadsföring :) jag är väldigt mycket emot hel och halvfabrikat så jag bestämde mig för att göra tårtorna från grunden dock inte hallonsylten och marsipan locken men rosen och allt annat gjorde jag själv. Jag stod i två dagar bara för att bli klar med allt men det var värt besväret. Jag har själv svårt för all grädde men jag blandade 3/4 av grädden med vaniljkrämen vilket gav en helt annat smak och det fick självklart bli macarons som alltid blir lika bra så nu har jag beställt ytterligare en ny macaronmatta för att kunna producera många på en gång till en annan 18 års fest :) Det fick även blir en liten special med grädde nertill då marsipanan var så torr så den gick sönder hela tiden vilket ledde till att skarvarna inte blev så snygga men då förvandlade jag det med lite spritsad grädde vilket alla tyckte var väldigt snyggt! Macaronsen fick smakerna lakrits och passionsfrukt :)
 

Kommentarer

Postat av: elin stridh

Publicerad 2013-02-20 21:18:32

Vill du göra ett bloglovinbyte? :)

Svar: Hej jag har inte bloglovin för jag förstår mig inte på det :)
Beatrice

Postat av: Liborius

Publicerad 2013-02-21 08:21:02

mums!

Postat av: felicia

Publicerad 2013-02-21 09:06:49

gott :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Hej vad kul att du har hittat hit! Mitt namn är Beatrice Holmström jag är 20 år och bor i Stockholm. Jag jobbar deltid inom bageri/konditori på en cateringfirma och min stora dröm är att bli konditor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela