bakamedbea.blogg.se

Mitt stora intresse är att baka så i denna blogg kan ni följa mig genom mitt bak, jag ska ge tips och ideer på hur baket blir ännu bättre och framför allt godare! Jag ska även dela med mig av recept och ge tips på bra redskap. Enjoy!

Bra reskap till cupcakes

Publicerad 2012-08-18 17:04:00 i Cupcakes,

 
För att få dem där perfekta dekorationerna eller mönstrena till cupcakes krävs en spritspåse samt tyll. Det finns två olika varianter på spritspåsar tyg eller plast. Spritspåsarna av tyg är inget jag rekomenderar därför att dem är svåra att få rena, svåra att använda och det blir en äcklig doft efter ett tag när man använt dem. Engångs spritspåsar rekomenderas. De är lätta att använda och man kan själv bestämma hur stora hål man vill ha. Nu dyker säkert en fråga upp vad är en tyll?? Jo tyll är det som sitter längst ner på spritspåsen och som gör det fina mönstret. Det spelar ingen roll vilken storlek på tyllen man har och vad för slags tyll så länge man har en spritspåse där man själv kan välja hur stort hålet ska vara. När man använder en typ spritspåse får man oftast med tyllar eftersom hålet redan finns. Självklart kan man använda spritspåsar till så mycket mer än bara cupcakes tex om man gör muffinssmet så undviker man att få en massa spill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Hej vad kul att du har hittat hit! Mitt namn är Beatrice Holmström jag är 20 år och bor i Stockholm. Jag jobbar deltid inom bageri/konditori på en cateringfirma och min stora dröm är att bli konditor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela