bakamedbea.blogg.se

Mitt stora intresse är att baka så i denna blogg kan ni följa mig genom mitt bak, jag ska ge tips och ideer på hur baket blir ännu bättre och framför allt godare! Jag ska även dela med mig av recept och ge tips på bra redskap. Enjoy!

Lavendelsocker

Publicerad 2012-09-18 13:59:00 i Kryddor,

Jag har läst att lavendelsocker är jättegott i bakverk men det finns inte att få tag i någonstans så då har jag varit inne på en blogg(Made by mary finns i länk listan) och läst om hur man gör sitt egna socker vilket jag nu har gjort och resultatet blev jättebra och det luktar gudomligt gott, och dessutom är det väldigt fint att ha en glasburk med sitt egna lavendelsocker i köket:D

Detta behövs
1 dl strösocker
1 tsk äkta vaniljsocker
0,5 dl torkade lavendelblommor
Hur gör jag?
Mixa ihop allt till ett fint pulver, sila för att få bort eventuellt blommor förslut i en burk, klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Hej vad kul att du har hittat hit! Mitt namn är Beatrice Holmström jag är 20 år och bor i Stockholm. Jag jobbar deltid inom bageri/konditori på en cateringfirma och min stora dröm är att bli konditor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela