bakamedbea.blogg.se

Mitt stora intresse är att baka så i denna blogg kan ni följa mig genom mitt bak, jag ska ge tips och ideer på hur baket blir ännu bättre och framför allt godare! Jag ska även dela med mig av recept och ge tips på bra redskap. Enjoy!

Kokostoppar

Publicerad 2012-11-11 12:47:30 i Allmänt,

Jag har nu börjat jobba på Rosendahls bageri vilket har gjort att jag inte har bloggat så mycket men nu tänkte jag lägga ut ett recept på jättegoda kokostoppar som är väldigt enkla att göra, man kan smaksätta dem med tex apelsinmarmelad eller varför inte riven choklad? På jobbet använder vi apelsinmarmelad vilket blir väldigt gott men eftersom att vi inte hade det hemma fick det bli apelsinjuice vilket gjorde dem väldigt saftiga och goda.
Ingredienser för ca 12 toppar
100 g smält smör
200 g riven kokos vilket motsvarar ett paket
1 dl strösocker
3 st ägg
Såhär gör du;
Sätt ugnen på 175 grader
Smält smöret och låt svalna något
Blanda alla ingredienser och tillsätt smöret, klicka ut 12 stora toppar med två skedar, toppa med valfri chokladbit och grädda mitt i ugnen ca 12 min, låt svalna.
Apelsinjuicen tillsatte jag efter smak

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Hej vad kul att du har hittat hit! Mitt namn är Beatrice Holmström jag är 20 år och bor i Stockholm. Jag jobbar deltid inom bageri/konditori på en cateringfirma och min stora dröm är att bli konditor.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela